1 Şubat 2017 Çarşamba

ALİEXPRESS'TEN NASIL ALIŞVERİŞ YAPILIR?


           ALİEXPRESS'ten NASIL ALIŞVERİŞ
                             YAPARIZ?




   Aliexpress hepimizin alışveriş yapmak istediği ama biraz da korktuğu bir site biliyorum...
Ama aslında korkacak hiç bir şey yok.Sadece birazcık emek isteyen bir alışveriş sitesi.Bilinmesi gereken en önemli şey buradan kapıda ödemeli bir alışveriş yapamıyoruz,evet bu İNİNAL KARTı bilmeyenler için çok üzücü bir durum,çünkü kimse kendi kredi kartıyla elin çinlilerinden bir şey almaya güvenemez :) :) :)


-


İşte İNİNAL KART,ya da hayat kurtaran kart.Telaş etmeyin bu bir kredi kartı falan değil,bende ilk duyduğumda çok şaşırdım,bizim mahallede 12 yaşındaki ufak çocukların elinde olan bir kart.Oyunlara para yatırıyormuş meğer o çocuklar vay be dedim.Bu kartı PTT,MİGROS,D&R ve diğer anlaşmalı yerlerden  5 TL karşılığında sadece ad soyad karşılığında alıyoruz.Evet TC falan yok hiç bir bilgi yok,dedim ya tam bir hayat kurtaran kart :) İçine 750 TL' ye kadar yükleyebiliyormuşuz.


*ah bir de  bu kartı  şuradan aktif hale getiriyoruz.



İşte şimdi işin en eğlenceli kısmına geldik.A-L-I-Ş-V-E-R-İ-Ş !!!
Ben şahsen kırtasiye alışverişi yapmayı tercih ediyorum,çünkü çok seviyorum.Aliexpress alışverişim 1 de söylediğim gibi çinden kendime kullanmak için bir şey almak istemiyorum, çin malı sonuçta.




Yapmanız gereken siteye kayıt olmak ve alışverişe başlamak..


Bir ürün beğendiniz almak istiyorsunuz,öncelikle nereye bakmanız gerekiyor hemen aşağıda görebilirsiniz.  


memnuniyet,yorumlar,siparişler ne kadar çoksa o ürün o kadar güvenilirdir.Fakat yinede yorumlara göz atmanızı öneririm,bazen kötü yorumlarda yapılabiliyor.İşte dikkat etmeniz gereken sadece bunlar ama ben hiç mi siparişi az olan yerden birşey almadım? tabiki aldım çünkü çok istiyordum.






bakın sadece 13 sipariş var,fakat olumlu geri bildirimi 99.5 yani demek istediğim ürün yeniyse siparişi çok olmayabilir fakat üstte bulunan elmaslar ve 99.5 yüzdesi bize güvenilirliği anlatıyor.Bu satıcının bu kalemlerinin siparişleri sadece 13 ama genel olarak bu satıcıdan alınan ürünler çok fazla ve ürünlerin memnuniyetleri de fazla.Yine güvenemezseniz satıcıya mesaj ile ulaşabilirsiniz :)


Mesajı ingilizce yazmalısınız ama sakın ingilizcem kötü diye yazmaktan çekinmeyin,çünkü onlarda ingilizceyi sadece sizin kadar konuşabiliyorlar hatta çoğu çeviri yapıyor bunu sizde fark edeceksiniz.




Aliexpressten alışveriş yapmanın tek kötü yanı size çok uzun sürede ulaşması.Genelde 1 Ay da elinize ulaşıyor olsa da bazen 1 Aydan daha az yada 1 Aydan daha fazla sürebiliyor.




Peki kargo fiyatı nasıl? Taa Çinden geliyor çok pahalıdır... gibi düşünceleriniz varsa size süper bir haberim var.Kargo ücreti falan yok hiç bir şey ödemiyorsunuz çoğu üründe.PTT kapınıza kadar getiriyor genelde bırakıp gidiyor o yüzden posta kutunuzu ürün aldığınızdan 20 gün 1 ay sonra sürekli kontrol etmelisiniz.




Kargo parası vermek istemiyorsanız ürün araması yaparken aşağıda gösterdiğim gibi 'ÜCRETSİZ SEVKİYAT'ı tıklayın.O zaman kargo ücreti olmayan ürünler karşınıza çıkacak.











Şimdiye kadar ürün alma konusuna değindik ,peki ürünümüz gelmezse ne yapacağız,paramız boşuna mı gidecek? 1 ayı geçti ve ürünümüz gelmediyse satıcıya mesaj atıyoruz '1 ay oldu ürünüm hala gelmedi' diye.Onlar size geri dönüş yapacak,biraz daha beklemenizi isteyecek.Siz biraz daha bekleyin eğer hala gelmiyorsa satıcıya bir 'OPEN DİSPUTE' açacağınızı söyleyin.Yani bu, ürün gelmeyince paranızı geri alma yöntemidir.





 işte buradan 'open dispute'  basıyoruz.

Aliexpress güzel bir alışveriş sitesi,herkese tavsiye ederim,iyi alışverişler :)










10 yorum: